Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι κεντήματος με σταυροβελονιά.
Μέθοδος Α: Με αυτήν τη μέθοδο κεντιέται μια οριζόντια σειρά με διαγώνιες βελονιές. Μετά το τέλος της σειράς, το κέντημα γυρίσει προς τα πίσω για να καλύψει τις προηγούμενες βελονιές με νέες διαγώνιες βελονιές. Η μέθοδος είναι γρήγορη (σε σχέση με την επόμενη μέθοδο σταυροβελονιάς) και καταναλώνει λιγότερη κλωστή.
1. Περάστε τη βελόνα πάνω διαμέσου της οπής (1) και ξανά-περάστε τη βελόνα κάτω διαμέσου της οπής (2). Ξανά-περάστε τη βελόνα πάνω δια μέσου της οπής (3) και κάτω διαμέσου της οπής (4). Το κέντημα συνεχίζεται μέχρις ότου ολοκληρωθεί η πρώτη σειρά διαγώνιων βελονιών.
2. Με την ολοκλήρωση της πρώτης σειράς, το κέντημα πρέπει να γυρίσει προς τα πίσω και να πατηθούν οι προηγούμενες βελονιές με νέες διαγώνιες βελονιές αντίθετης κατεύθυνσης. Περάστε τη βελόνα πάνω διαμέσου της οπής (17) και κάτω διαμέσου της οπής (18) σχηματίζονταν στην πρώτη βελονιά σε σχήμα Χ. Περάστε τη βελόνα πάνω διαμέσου της οπής (19) και κάτω διαμέσου της οπής (20).
3. Το κέντημα συνεχίζεται μέχρις ότου ολοκληρωθεί η πρώτη σειρά σταυροβελονιών.
4. Συνεχίστε στην επόμενη, πάνω σειρά και ξεκινήστε το κέντημα διαγώνιων βελονιών από αριστερά προς δεξιά.
5. Όταν τελειώσει η σειρά, γυρνάτε πίσω πατώντας τις προηγούμενες βελονιές με νέες βελονιές αντίθετης κατεύθυνσης.
Μέθοδος B: Με αυτήν τη μέθοδο κάθε σταυροβελονιά ολοκληρώνεται πριν προχωρήσετε στην επόμενη. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιεί περισσότερη κλωστή και είναι πιο χρονοβόρα σε σχέση με την προηγούμενη μέθοδο, αλλά δημιουργεί ένα παχύτερο και πιο γεμάτο κέντημα.
Οδηγίες:
1. Περάστε τη βελόνα πάνω διαμέσου της οπής (1) και κάτω διαμέσου της οπής (2).
2. Περάστε τη βελόνα πάνω διαμέσου της οπής (3) και κάτω διαμέσου της οπής (4).
4. Περάστε τη βελόνα πάνω διαμέσου της οπής (7) και κάτω διαμέσου της οπής (8). Συνεχίστε το κέντημα από αριστερά προς τα δεξιά μέχρι την ολοκλήρωση της πρώτης σειράς.
5. Αφού τελειώσετε την πρώτη σειρά, συνεχίστε στην επόμενη, κάτω σειρά. Η κατεύθυνση είνα από δεξιά προς τα αριστερά.
Πως κεντάμε ένα σχέδιο με σταυροβελονιά
Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι για το κέντημα ενός σχεδίου με σταυροβελονιά (αλλά και με οποιαδήποτε άλλη βελονιά μετρητού κεντήματος).
A) Ο πρώτος τύπος ονομάζεται μετρητό κέντημα. Για κεντηθεί ένα σχέδιο, χρησιμοποιείτε ένα διάγραμμα με κουτάκια (σε κάναβο) και στη συνέχεια μετράτε τις κλωστές στον καμβά, κάνοντας τον αντίστοιχο αριθμό βελονιών. Ο αριθμός των κλωστών του υφάσματος, καθορίζει και το τελικό μέγεθος του κεντήματος.
B) Ο δεύτερος τύπος ονομάζεται σταμπωτό κέντημα. Το κέντημα γίνεται πάνω σε καμβά που έχει ήδη τυπωθεί το σχέδιο. Ο τύπος αυτός είναι πιο ξεκούραστος καθώς δεν χρειάζεται να μετράτε κουτάκια και κλωστές.
αυτη ειναι η τεχνικη της βελονιας. υπαρχουν ομως και μυστικα για να ειναι το κεντημα ομορφο. α] η φορα της βελονιας πρεπει να ειναι παντοτε η ιδια. απο αριστερα προς δεξια η το αντιστροφο, αλλιωτικα το εργο θα κανει σκιες. β]αν χρειαστει να ολοκληρωσουμε τη βελονια αμεσως, οπως υποδεικνυεται στην μεθοδο δυο, ειναι καλυτερα η φορα να ειναι απο δεξια προς αριστερα, γιατι η κλωστη στρωνει πιο καλα και δεν καβαλαει η κατω βελονια την πανω του προηγουμενου σταυρου. αν παρατηρησετε την φωτο του δειγματος θα δειτε την διαφορα αναμεσα στην πρωτη σειρα και στην δευτερη. σε περιπτωση που γεμοσετε τον καμβα, θα δημιουργηθουν σκιες. οι παρατηρησεις ειναι απο την πειρα μου και προσωπικα παθηματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πάρα πολύ για τις συμβουλές. Η εμπειρία σας ως κεντήτρια είναι ανεκτίμητη.
ΔιαγραφήΘέλω να σας κάνω μια άλλη ερώτηση που έχω απορία. Όταν κεντάτε ένα μεγάλο έργο τι κάνετε για να μη χάσετε το μέτρημα στα κουτάκια;Έχετε κάποια συμβουλή;
κατ' αρχην, βγαζω δυο -τρεις φωτοτυπιες, γιατι συνηθως σχιζεται το χαρτι στο σημειο που διπλωνει. .και χρησιμοποιω μαρκαδοπο υπογραμμισης, -συνηθως κιτρινο- για να σημαδευω το σημειο που μετραω. συχνα, οταν τελειωνω καποιο πολυπλοκο σχεδιο, το χαρτι ειναι κατακιτρινο. ευχομαι καλη επιτυχια σε ο τι κανετε.
Διαγραφήθα μου επιτρεψετε μιαν ιδεα που μου εδωσε φιλη.γεμιζοντας το φοντο ενος κεντηματος με κοκκινο νο 814, διαπιστωσα οτι δεν θα μου εφταναν τα ματσακια που ειχα.ευτυχως ειχα κρατησει δυο αχρησιμοποιητα. η καινουρια παρτιδα ειχε διαφορα στην αποχρωση, πραγμα που δεν μου αρεσε. η φιλη μου προτεινε να καντησω την κατω σειρα με το καινουργιο χρωμα κα ι την πανω με το παλιο. και πραγματι εσωσα το κεντημα απο μια δυσαρεστη διχρωμια. ελπιζω οτι σας αρεσε η ιδεα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορουσατε σας παρακαλω να δειξετε τροπο για κομπο στο τελειωμα της κλωστης γιατι κανω καποιο λαθος και μου λυνονται
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περισσότερα βιβλία προτείνουν να μην κάνετε κόμπο στο τέλος. Απλά περάστε τη βελόνα κάτω από 4-5 προηγούμενες βελονιές (από την πίσω μεριά) και κόψτε την κλωστή που περισσεύει. Έτσι δε δημιουργείτε και εξόγκωμα στο κέντημα
ΔιαγραφήΣας ευχαριστω πολυ. Θα το δοκιμασω
Διαγραφήαγγελικη
ΑπάντησηΔιαγραφήη αληθεια ειναι πως η στερεωση της κλωστης αποτελει προβλημα, ιδιως αν προκειται για λεπτα, αραια σχεδια και με πολλα χρωματα. και για μεν την αρχη το προβλημα αντιμετωπιζεται σχετικα ευκολα. κανουμε ενα κομπο, περναμε τη βελονα απο το τελος του μοτιβου προς την αρχη του, κενταμε και πιανουμε και την κλωστη , που βρισκεται στο πισω μερος και στο τελος κοβομε τον κομπο. το στερεωμα το τελους ειναι πιο δυσκολο, αν δεν υπαρχει μοτιβο για κεντημα. τοτε , αναγκαστικα , περναμε στο πισω μερος του κεντημενου μοτιβου δυο τρεις βελονιες, κλεινουμε με θηλια και ξαναπερναμε τη βελινα σε αλλο σημειο του μοτιβου σε αλλο σημειο του μοτιβου, για να βεβιωθουμε οτι δεν θα ξηλωθει. αναγκαστικα το πισω μερος του κεντηματος δεν θα εχει την αψογη εμφανιση ενος εργοχειρου, που το φοντο του γεμιζει . εξαρταται απο την πειρα και την δεξιοτεχνια μας ωστε και λεπτα στερεωματα να κανουμε , για να εξσφαλιζουμε την στερεοτητα του εργοχειρου μας και την ομορφια της πισω πλευρας να μη χαλαμε.
μπορειτε να δωσετε συμβουλες - οδηγιες για σταυροβελονια με πολυχρωμα μουλινε DMC coloris;
ΑπάντησηΔιαγραφήπολυ ενδιαφερον το κεντημα με πολυχρωμες κλωστες, παρ' ολο που εμαθα οτι καταργουνται σιγα-σιγα. προσωπικα τις ρησιμοποιω για φυλλα και λουλουδια. αναλογα με το σχεδιο, κενταω χωριστα τα ανοιχτοχρωμα σημεια, με το πιο ανοιχτοχρωμο μερος της κλωστης και επανερχομαι με το σκουροτερο για τα πιο σκουρα σημεια. αν προκειται για λουλουδια, παντα με την ιδια λογικη, κενταω οχι οριζοντια αλλα κυκλικα, ακολουθωντας την περιμετρο του πεταλλου του λουλουδιου, για να γινει πιο φυσικο το αποτελεσμα. ειναι εαν συνεχες παιχνιδι, που μου αρεσει πολυ οταν το κανω. με τον τροπο αυτο ,το σχεδιο ειναι πιο πλαστικο, πιο ελευθερο και πιο προσωπικο. δεν μοιαζει με κανενος αλλου. και επισης, με γλυτωνςι απο κοπο, να αλλαζω συνεχεια κλωστες, και απο χρημα, μια και με λιγα ματσακια καλυπτω περισσοτερα χρωματα. τα πραγματα βεβαια δυσκολευουν, οταν προκειται για γεωμετρικα σχεδια, οπου ηαρμονια και η συμμετρια ειναι απαραιτητα. εκει δεν σηκωνει πειραματισμπους. ελπιζω να μη σαας ζαλισα με τη φλυαρια μου . χριστος ανεστη
ΑπάντησηΔιαγραφή